پیچک

تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:, | 12:50 | نویسنده : farid

http://www.irane7000saale.com/picture-Iran-7000/PG/KHALIJE-FARSE-IRAN.jpg

دوستان عزیز همانطور که میدانید اسناد و نقشه های زیادی وجود داره که نام خلیج همیشه فارس از قرنها قبل از اینکه اعراب حتی بوجود بیایند در آنها ذکر شده است و خیلی از اسناد مربوط به بعد از اسلام میباشد که به زبان عربی نوشته شده اند اما باز این مفت خورها نمیخواهند باور کنند و خودشان را به خریت میزنند البته من مطمئن هستم که اینها با آن عقل کمی که دارند متوجه شده اند که نام خلیج فارس همیشه فارس بوده و خواهد بود اما خودشان را به خریت میزنند!!!!

در ادامه مطلب تعداد کمی از هزاران اسناد و نقشه هایی که نام خلیج فارس در آنها است را برایتان گنجانده ام که امیدوارم مورد قبول قرار بگیرد فقط از شما خواهش میکنم این مطلب برای دوستانتان ارسال کنید تا همه بفهمند که نام خلیج فارس عوض شدنی نیست ( اگه خواستید با ذکر منبع و اگر نخواستید بدون ذکر منبع)



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:, | 21:56 | نویسنده : farid

http://www.hillmanwonders.com/persian_gulf_cruise/z_maps/map_persian_gulf.gif

منطقه خلیج فارس به لحاظ سیاسی و اقتصادی و جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که قسمت اعظمی از ذخایر ارضی جهان را در خود نهفته و مرکز مهم استراتژیک و سوق الجیشی خاصی به شمار می آید. این خلیج از بدو وجود به نام «خلیج فارس» بوده....



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, | 9:5 | نویسنده : farid

http://vr-zone.com/uploads/15902/persiangulf2.jpg

در منابع کهن اشاره‌هایی مبهم به دریاهایی با نامهای کلی و افسانه گونه وجود دارد که بعضی جغرافی دانان منظور از آن عبارت ها را خلیج فارس دانسته‌اند



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, | 12:1 | نویسنده : farid

http://www.riverart.net/paradise/festivals/persiangulf/sand_stones/persian_gulf_environmental.jpg

در کتاب اسناد نام خلیج فارس، میراثی کهن و جاودان صفحه ۱۸تا ۲۲ وجه تسمیه و علت نام گذاری خلیج فارس را از دیدگاه عده‌ای از جغرافی دانان مشهور بیان نموده‌است.بطور نمونه کتاب سر آرنولد ویلسن Sir Arnold Wilson که در سال ۱۹۲۸ به نام خلیج فارس

( Persian Gulf ) به چاپ رسیده‌است. ضمن نقد سابقه تاریخی و جغرافیایی خلیج فارس و بیان توصیفهای نویسندگان مغرب زمین مشاهدات خود را نیز بیان نموده و نوشته‌است" هیچ آبراهی چه در گذشته و چه در حال حاضر برای زمین شناسان، باستان شناسان ، تاریخ دانان، جغرافیدانان، بازرگانان، سیاستمداران و سیاحان و دانش پژوهان اهمیتی بیشتر از خلیج فارس نداشته‌است این آبراه از هزاره قبل از میلادتا کنون از هویت فارسی و ایرانی برخوردار است." سی ادموند بوسورثC .Edmund Bosworth مطالبی را از ۲۰ مورخ وسیاح یونانی و اروپایی، ازسردار یونانی نیارخوس( ۳۲۵-۲۴ ق.م) گرفته تا پریدیکس ( ۱۸۷۶ )، در مورد توصیف خلیج فارس و علت نام گذاری آن را بیان نموده‌است. مورخان دوره اسلامی عموما در کتب خود عبارتهای ذیل را در مورد علت نام گذاری خلیج فارس به این نام ارائه نموده‌اند:

  • بطور مشخص ابن حوقل،ابن فقیه و استخری عبارتهای مشابهی دارند:
این دریا که از سند و کرمان تا فارس ادامه دارد و به جناوه، مهروبان،سیراف و عبادان( آبادان) ختم می‌شود، در میان همه سرزمینها با نام فارس خوانده می‌شود زیرا مملکت فارس از همه کشورها آبادتر، پیشرفته تر بوده و پادشاهان آن همه کرانه‌های دور و نزدیک این دریا را تحت کنترل خود دارند. به روزگار گذشته پادشاهان فارس بزرگتر و قویتر بوده‌اند و هم در این روزگار مردمان پارسبر همه کرانه‌های این دریا مستولی اند".


تاريخ : پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:, | 12:40 | نویسنده : farid

با اينکه گفته مي‌شود جمال عبدالناصر کسي بود که در اعتراض به حمايت محمد رضا پهلوي از رژيم صهيونيستي براي اولين بار نام مجعولي براي خليج فارس به کار برد اما واقعيت حکايت از موضوع ديگري دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, | 16:2 | نویسنده : farid

پس از اقداماتی که جاعلان در راستای بزرگترین جعل تاریخی یعنی تغییر نام خلیج فارس کردند، مردم و مسئولان ایران اسناد متعدد و معتبر تاریخی در اختیار جهانیان قرار دادند، اما این بار سخن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مقدس‌ ترین سند در اثبات نام خلیج فارس است.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392برچسب:, | 15:4 | نویسنده : farid

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/2/1251380_964.jpg

یک شماره از روزنامه کویتی «الرای العام» که در سال ۱۹۷۰ میلادی انتشار یافته، به‌تازگی مورد توجه قرار گرفته است، چراکه در این روزنامه از «امضای قرارداد واگذاری قطعی سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و کوچک به ایران» خبر داده شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, | 10:56 | نویسنده : farid

 http://jamejamonline.ir/Media/images/1391/02/05/100810227545.jpg

 

قابل توجه اعراب مفت خور  :

پرفسور «عزيزا... بيات»، پدر علم تاريخ ايران در مقاله اي كه پيش رو داريد تاريخچه خليج فارس را بررسي كرده است. از اين دانشمند بزرگ كشورمان به خاطر ارائه مقاله «به روزنامه دنياي اقتصاد» قدرداني مي شود. ضمن اينكه مقاله مزبور از معدود مقالاتي است كه به صورت علمي تاريخچه خليج فارس را مورد كنكاش قرار داده است.

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 23:56 | نویسنده : farid

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/World_Map_1689.JPG/695px-World_Map_1689.JPG

خليج فارس طبق اسناد موجود از هزاره هشتم پيش از ميلاد مورد استفاده تجاري و نظامي ملل دنياي قديم قرار گرفته است......

http://s1.picofile.com/file/7112948488/adame.gif



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1387برچسب:, | 23:42 | نویسنده : farid

آرشی دگر خواهم شد
می روم بر بالای دماوند
کمان بر خواهم کشید و تیری زنم
اینبار سوی جنوب نه سوی سمرقند

تیر می رود جان من نیز
جان می دهم پر پر شوم چون گل یاس
ولی دلشاد از آنم که تیر می رود
می رود و نشیند آن سوی خلیج فارس

فریاد بر آرد و رسا گوید:
این مرز ایران است بیشه ی شیران است
دست ددان کوته زین دیار باد
نام خلیج فارسش تا همیشه جاودان است

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد